Zo erg kan de baas miskleunen bij het Kerstpakket
Met een cadeaubon voor de plastisch chirurg bijvoorbeeld.
Het Kerstpakket op het werk, kan vaak aanleiding vormen tot veel gemopper op de werkvloer. Toch hoort het geven van een attentie voor Kerst er nou eenmaal bij dezer dagen. Maar bazen bedoelen het vaak goed, maar soms komt het niet helemaal goed over.
Bon
Vakantieveilingen hield onder klanten een enquête over wat werknemers nou het liefste zouden willen hebben van werkgevers. Kerstpakketten met nutteloze producten met het logo van het bedrijf, daar zijn we niet blij mee. Een van de respondenten kreeg zelfs een bon voor plastische chirurgie voor Kerst. Het liefste willen we iets relevants: lekker grote dozen met aantrekkelijke producten, een dagje weg of een waardebon waarmee je zelf een cadeau kunt kiezen.
Not-done
Adformatie zette een tijdje geleden ook op een rijtje wat not-done was op het gebied van Kerstcadeautjes. Daarbij bleek een Kerstpakket uit het eigen assortiment niet echt goed te scoren, net als een cadeau dat te groot is om mee te nemen op de fiets of op de trein. Ook niet slim: het personeel laten kiezen en dat vervolgens voor wie het laatst kiest het favoriete cadeau niet meer voorhanden blijkt te zijn. Of mensen niet helpen herinneren dat ze zijn vergeten hun keuzecadeau te verzilveren, omdat ze ziek waren of op vakantie.
Beste cadeau
Ook genânt is de tijdelijke krachten zoals uitzendkrachten en zzp’ers overslaan bij het uitreiken van de Kerstattenties. En wat bedrijven volgens Adformatie al helemaal niet moeten doen, is bij het Kerstpakket laten weten dat het met het bedrijf niet zo goed gaat.
Het allerbeste cadeau. Volgens Vakantieveilingen is dat een Kerstbonus in dikke vette €€ natuurlijk.