Superschattige ‘Freddie’ is dé Kerstcommercial van het jaar
Dat de supermarkten uitpakken met Kerst is traditie.
Het is inmiddels een traditie aan het worden dat supermarkten hun best doen om een heerlijke ‘feelgood’ Kerstcommercial in de ether te slingeren. Zo zien we dit jaar Albert Heijn met een jongetje dat jong en oud, donker en wit en zijn ouders uitnodigt aan zijn eigen mini-Kersttafel. Superschattig natuurlijk.
Zakenreis
De Jumbo pakt uit met de jolige pa Frank Lammers die zonder moeder op zakenreis natuurlijk helemaal niks bakt van de voorbereidingen voor het Kerstdiner. En allemaal dat met Cold Cold Christmas van Dana Scallon op de achtergrond. Best grappig.
Lidl gooit er glossy gezelligheid en een eigen liedje Lidl-by-Lidl-by-Lidl in, wat we niet meteen helemaal snappen. De prijs voor de meest emotionele commercial, gaat naar die van Plus. Die is met een familie die probeert op tijd te komen voor de geboorte van een (kerst)kindje. Het busje is klein, de benzine bijna op en het sneeuwt. Maar ze halen het: met de champagne, de kalkoen en de carpaccio die de jonge moeder weer mag eten omdat ze niet meer zwanger is.
De winnaar
Maar de allerleukste is er dit jaar niet een van een supermarkt, maar die van Freddie de egel van de Staatsloterij. Boodschap: het is nooit te laat om je Staatslot in de leveren. Kijk maar:
Dit is m! De nieuwe oudejaarscampagne van. Staatsloterij. Welkom Freddie! @Staatsloterij @NLLoterij #Freddie https://t.co/JDRwwjF0J5
— Arno de Jong (@Arnode_jong) December 10, 2019
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Jumbo
Lidl
Albert Heijn
Plus